piątek, 4 października 2013

Crème de la crème kataloński

Wstajemy rano, spakowani i gotowi. Z walizką na kółkach, kapeluszem pod pachą. Ciepło ubrani, w bluzach, z chustą na szyi i nadzieją, że tam dokąd jedziemy ani jedno ani drugie nam się nie przyda. Piękna podróż samolotem - nadzwyczajna widoczność - przemierzyłam więc pół Europy z lotu ptaka, tam gdzie najwyższe chmury pozwoliły na to. Po drodze zakochałam się w Marsylii oglądając ją przez malutkie okienko z zewnątrz oszronione. Obiecałam sobie, że do niej wrócę, może nawet w przyszłym roku... Po chwili jednak postanowiłam zapomnieć o tym, że jestem "francjoholiczką" i za chwilę lądowałam w gorącej Barcelonie.
Po drodze z lotniska do Santa Susanna bacznym okiem obserwowałam port i Costę Pacificę, którą w maju gościłam w Gdyni. Wreszcie dotarliśmy do celu, rzuciliśmy się do basenu i najedliśmy paellą. Zaczęło się nasze upragnione dolce far niente.









Zwiedziliśmy dwa górskie malutkie miasteczka, przesiąknięte na wylot Katalonią. Wszędzie skały, skalne schody, skalny chodnik, skalne domy... Rupit to dopiero królestwo świętego spokoju - tam mieszka 400 osób - wyobrażacie sobie? Gdybym była mieszkanką Rupitu (Rupicianką czy Rupitką?) to zakazałabym turystom przyjeżdżać zwiedzać, bo chyba tylko oni zakłócają ten ład. Musicie wiedzieć, że region Katalonii bardzo dąży do odłączenia się od Hiszpanii. I Rupit, z tego względu, jest dość kontrowersyjnym miasteczkiem - to jedyne miejsce w Katalonii, gdzie na oficjalnym budynku - ratuszu wisi nieoficjalna (wręcz trochę nielegalna) flaga wyzwolonej Katalonii (cztery czerwone pasy na żółtym tle z niebieskim trójkątem i białą gwiazdą).
Do miasteczka wchodzi się bardzo chwiejnym mostem, co dla miłośników adrenaliny jest jedyną tutejszą atrakcją. Jeśli chcesz więc przez chwilę poczuć się jak Shrek i Osioł gdy szli ratować królewnę - zapraszamy do Rupit!












Besalú z kolei jest trochę większe, tu odbywają się sesje zdjęciowe dla branży motoryzacyjnej (żart - widziałam po prostu jednego takiego modela w skórze na motor i ekipę fotografów). Do miasteczka wchodzi się ciekawym mostem - tym razem stabilnym, ale jest on zupełnie krzywy, a wszystko dlatego, że jego podstawą są naturalne skały, które w tym miejscu wychodziły z rzeki. Tutaj już można na chwilkę się zgubić - uliczek jest trochę więcej niż w Rupit, główny rynek jest większy, a właściwie można powiedzieć że są nawet dwa. Jest muzeum miniatur, a w nim w skorupce od pistacji scena powstania Pinokio w pracowni Gepetto - niesamowite!
Besalú poczułam ostatni w tym roku skwar. Żar aż buchał od ziemi, słońce nie szczędziło ciepła mimo popołudniowej godziny. Zaraz, zaraz tak właśnie przywitałam tegoroczną jesień - byliśmy tam dokładnie 23 września! 
















13 komentarzy:

  1. Jak ja ci zazdroszczę, przepiękne widoki. Pozdrawiam Aneta :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. trudno byłoby mi wyjechać z takiego pięknego miejsca :)) cudne widoki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie, obiecałam sobie, że kiedyś wrócę do Barcelony. Katalonia jest przecudna. Zazdroszczę cudownej podróży! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. eh, cudnie !! widzę, że wakacje bardzo się udały

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie...czy udało się dogadać po angielsku?

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Zazdroszczę bardzo! Mnie czeka siedzenie przed kompem i kończenie magisterki. Do tego z zasmarkanym nosem :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pięknie ;)

    http://closertotheedgeblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. pieknie nie byłam tam.. moze kiedys nadrobię.. to drugie miasteczko momentami przypominło mi Gironę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rupit faktycznie wygląda bardzo malowniczo. Super wakacje, tak przynajmniej to wygląda na zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. przepiekne zdjecia, przepiekne miejsca i w ogóle wszystko naj :)))
    i like it! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie poczułam jak bardzo chcę zobaczyć tę scenę w łupince od pistacji!

    OdpowiedzUsuń
  12. Również w tym roku na jesień odwiedziłam Hiszpanię :) W takim klimacie to ja jesień i zimę mogę spędzać.
    Miasteczka prezentują się pięknie!

    OdpowiedzUsuń