sobota, 3 sierpnia 2013

KUKSTAJL - Tarta waniliowo-owocowa

Rodzina wróciła. Wiecie jak to jest, a jak nie wiecie to Panowie Wam powiedzą - LINK. Szczególnie, że zawsze jest nas w domu szóstka, a tu nagle zostałam sama. Niby fajnie, ale jakoś tak nieswojo, niby luz, ale trochę za cicho, niby święty spokój, ale w miarę upływu czasu tracił na wartości. W każdym razie szybko minęło, są z powrotem, trzeba było ich godnie przywitać. W końcu przecież się stęskniłam. O tym, że błogiej ciszy będzie za chwilę brakowało nikt na razie nie wspomina...
Poczwórna imprezka - powrót, spóźnione urodziny mamy, spóźnione imieniny siostry i urodziny taty in spe. A na tę okazję wypróbowana wcześniej tarta z owocami. Wiem, że chcecie przepis, bo zgarnęła ponad trzydzieści lajków na fejsie. Zdadzam Wam więc mój lajfstajl, drimstajl, kukstajl. Też przywitajcie tak familię, a co.

Spód*

Składniki:

140 g mąki pszennej

1,5 łyżki cukru trzcinowego

75 g schłodzonego masła
szczypta soli
1 małe jajko


Mąkę przesiać, dodać pokrojone w kostkę zimne masło, cukier i sól. Ucierać palcami na drobne okruchy. Dodać jajko i dokładnie zagnieść, uformować kulę. Kulę rozgnieść na placek i wstawić do lodówki na pół godziny. 
Formę na tartę wysmarować masłem i obsypać bułką tartą, piekarnik rozgrzać do 190°C. Ciasto rozwałkować na grubość 0,5 cm i wyłożyć nim formę. Widelcem podziurkować ciasto, następnie wyłożyć folią aluminiową i wysypać obciążenie na ciasto (może to być fasola, jabłko lub ryż). Piec 15 minut, następnie zdjąć obciążenie z folią i piec jeszcze 10 minut. Upieczony spód wyjąć i ostudzić.

Masa
Składniki:
250 g mascarpone
2,5 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
ulubione owoce - teraz najlepiej maliny i borówki

Mascarpone wymieszać mikserem z cukrem pudrem i ekstraktem na gładką masę. Masę wyłożyć na ostudzony spód i całość udekorować owocami. Wstawić na dwie godziny do lodówki. Podawać schłodzoną. Smacznego!

* Przepis na formę o średnicy 28 cm.
** Przepis jest kombinacją przepisów na tartę ze strony Kwestia Smaku oraz przepisu mojej babci


19 komentarzy:

  1. Mniam, wlasnie dzis mam ochote na tarte!:)Calusy,Lou

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale apetycznie wygląda!!! ;-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie. ;) Teraz tylko muszę wykombinować kogo naciągnąć na zrobienie mi takiej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychotka !! Jak tylko upały troszkę się zmniejszą odpalam piekarnik :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uuuuu, ale smakołyk! i mimo, że familia od długiego czasu osobno, to i tak zrobię jak zjadą na wycieczkę, albo i wcześniej :-) Pozdrawiam i się zadomawiam, a bo podoba mi się tutaj!

    OdpowiedzUsuń
  6. na pewno się cieszyli :) domowe ciasta są najlepsze i to jeszcze taka niespodzianka :) ile masz rodzeństwa?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo nawet nie takie trudne to. Pewnie i tak będę zbyt leniwa aby spróbować przyrządzić, ale patrzy się miło i aż ślina cieknie :)

    Dla mnie 3 osoby + pies to i tak tłok, więc gdyby nagle w domu była 6 - pewnie bym schowała się gdzieś w kącie z rozpaczy ;) W rodzinnym domu było nas 4 i też zawsze mi się wydawało za dużo. Chyba jednak jestem odludkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pokazałam narzeczonemu przepis i powiedział, że ją dla mnie zrobi! ♥ Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno pyszna. Borówki, maliny i mascarpone. Musi być smaczne. Ciekawy przepis na kruche ciasto. Muszę wypróbować wersję z cukrem trzcinowym.

    OdpowiedzUsuń
  10. zakochałem się w tej tarcie wygląda przepysznie <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszędzie pojawiają się tarty z malinami i/lub borówkami, ale nic dziwnego, bo są pyszne! Więc i ja zrobiłam. Twoja wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Melduje wykonanie zadania : tarta wyszła pyszna! Dziękuje za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  13. W tartach zakochałam się we Włoszech <3 i od tego czasu nie wychodzą mi z głowy :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem głodna...czytając Twój wpis MUSZĘ ZROBIĆ tą tartę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wygląda przesmacznie:-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń