piątek, 29 marca 2013

Nie ma gór wysokich zbyt. Gospel Błogosławieni - Teatr Muzyczny Gdynia.


W Wielki Piątek nie będzie kolorowych inspiracji i świecidełek. Zamiast czegoś dla oka, będzie coś dla ducha. 
Pierwsze skojarzenie ze słowem "teatr", jakie przychodzi mi na myśl, to Muzyczny w Gdyni. Pamiętam, jak przez mgłę, musical "Czarnoksiężnik z krainy Oz", miałam pewnie z pięć lat. Na "Ani z Zielonego Wzgórza" byłam chyba z cztery razy, a hity z "Fame - Sława" śpiewam sobie nadal pod nosem co jakiś czas. Odkąd pamiętam razem z młodszą siostrą byłyśmy pod wrażeniem talentu aktorki, grającej główną rolę. 
Pewnie dlatego, w 2006 roku kiedy tylko usłyszałyśmy o koncercie muzyki gospel według jej scenariusza i reżyserii, nie wahałyśmy się ani chwili. Kipiąca energią scena, niesamowicie genialne głosy, przekonujące przesłanie płynące z prezentowanych piosenek i szał przekazany na publiczność sprawiły, że ze dwa lata po premierze wybrałam się jeszcze raz, a wczoraj byłam po raz trzeci. Zawsze jestem pod wrażeniem tego, jak spektakl na scenie wpływa na publikę, jak po ostatniej scenie widownia się jednoczy i bije brawa co sił w rękach. A tu, nie dość, że oklaskom nie było końca, to jeszcze przez pół koncertu na sali panowała impreza w najlepsze. Wszyscy, nawet najbardziej uparci, w końcu przełamali się, wstali, tańczyli i klaskali. Na scenę aktorzy zaprosili też wszystkie obecne dzieci i tańczyli razem z nimi. Prawdziwy gospel. Takie koncerty powinny być w każdym kościele!


Wspaniały sposób na chwilę refleksji w świątecznym okresie. Być może ktoś kto nie był, nie zrozumie, ale jeśli tylko będziecie mieli możliwość - polecam! Naprawdę warto!


Więcej fragmentów znajdziecie tu:
1/2/3/4/5

"Gospel to nie tylko muzyka. To żywioł. Dla wielu - styl życia, sposób na poznanie siebie i otwarcie się na innych. "Błogosławieni" ma radosne przesłanie, które niesie radość i pochwałę ludzkiego ducha. Emanujące niespożytą energią widowisko, siła gospel, której nie oprze się nikt." trojmiasto.pl

"Nic tak nie jest nam dziś potrzebne, jak dobra nowina. Bo czas mamy trudny, jak nigdy. Ale właśnie może na przekór powinniśmy na okrągło śpiewać odę do radości? Bo pieśń jest jak modlitwa. Może zmienić świat na lepszy. Jeśli oczywiście wierzymy w tej modlitwy siłę. Gospel potrafi poderwać ludzi z miejsc" Dziennik Bałtycki
PODPIS

11 komentarzy:

  1. no to mnie zaczarowałaś :D
    Wesołych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniałych Świąt! Specjalne życzenia dla czytelników już jutro :))

      Usuń
  2. Byłam 2 razy i chcę więcej!!!! Pierwszy raz wybrałam się dla towarzystwa z mamą - koncert odbywał się w kościele św Trójcy w Gdańsku i przepadałam - prawie 2 godziny cudownego śpiewu i zupełnie nie przeszkadzał mi fakt, że muszę stać :))))
    Gorąco polecam!!!
    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wybrałabym się jeszcze raz :)
      Wspaniałych Świąt!

      Usuń
  3. Jak mam się modlić to właśnie śpiewem, tańcem. To do mnie przemawia, trafia i na pewno wzrusza! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudownie! Bardzo bym chciała pójść na taki koncert. W końcu kiedyś śpiewała, właśnie między innymi gospel... ale mi tego brakuje. Przeprowadzka tyle zmieniła w moim życiu. Ale się refleksyjna zrobiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, następnym razem jak będzie to dam Ci znać :)

      Usuń
  5. Kurcze zawsze chciałam iść na koncert gospel ale jakoś nigdy nie miałam motywacji. Zachęciłaś mnie teraz i kiedy tylko będzie jakiś to JA IDĘ!
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. wybieram się następnym razem, bo brzmi kusząco :) w szkole śpiewaliśmy gospel, fajna zabawa :D

    OdpowiedzUsuń