niedziela, 31 marca 2013

Na wielkanocnym stole. Pascha wielkanocna.


Już późno na wielkanocne przepisy, ale jeśli zostało Wam trochę twarogu z sernika (tak jak mi), to możecie zrobić paschę na drugi dzień Świąt. Nigdy za nią nie przepadałam, okazało się jednak, że to wina zbyt wielu bakalii. Jeśli wybierzemy te ulubione deser jest naprawdę wyśmienity. Tradycyjne przepisy podają, żeby robić ją z twarogu w kostce. Jako że został mi ten na sernik, dwukrotnie mielony, z wiaderka, zaryzykowałam. Smak jest inny, ale mi chyba ten bardziej odpowiada.

Pascha wielkanocna
Moja została zrobiona z 40dag twarogu (propocje zmniejszyłam)

Składniki:
1 kg twarogu z wiaderka (do sernika)
5 żółtek
200g masła
250ml śmietanki 30%
250g cukru pudru
rodzynki, migdały, orzechy włoskie, żurawina
(według upodobania)

Wykonanie:
Żółtka utrzeć z cukrem i śmietanką w metalowej misce. Miskę umieścić nad garnkiem z wrzącą wodą i mieszać aż zacznie gęstnieć. Masę połączyć z twarogiem, masłem oraz bakaliami i wymieszać. Kształtną miskę (pascha przybierze formę naczynia) wyłożyć bawełnianą ściereczką i przełożyć masę do środka. Ścierkę złożyć na górze miski i całość przewiązać gumką recepturką (tak, żeby ściereczka nie ruszała się za dużo:)) Włożyć do lodówki na minimum 12 godzin.
Smacznego!


A sernik robiłam oczywiście z przepisu Tosi - Sernikobrownie - której kilka przepysznych wypieków gości w tym roku na moim stole - dziękuję!
Wracam do stołu :)
Pięknych Świąt!
PODPIS

4 komentarze:

  1. nie dość, że artystyczna dusza to jeszcze kulinarnie utalentowana :D pytam się jak mam żyć ?:D

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja właśnie rozkminiałam co zrobiłaś, że pascha ma taki ładny wzrór! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. w serniku strasznie nie lubię rodzynek, ale to Twoje cudo wygląda bardzo smakowicie :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń