poniedziałek, 26 listopada 2012

foto + przepis na sernik

Wraz z nowym telefonem dopadł i mnie Instagram. 
Wszystko co androidowe, a przez to googlowe przeżywa swoje krótsze lub dłuższe pięc minut.
Tu, trochę w innej odsłonie zdjęcia.

W tym roku św. Mikołaj przyszedł do mnie trochę wcześniej :)
Za sprawą Batyckiego na grouponie. 
Czekałam długo, ale się opłacało, jak na razie jestem zadowolona z torebki ! :)

Mój ulubiony kok na skarpecie. 
Rzadko udaje mi się go zrobić, wychodzi wtedy kiedy moje włosy mają na to ochotę.
No i wtedy kiedy ja mam cierpliwość wpinać 20 wsuwek :)

 Sernik z serii "Może i będę ekonomistką kiepską, 
ale sernik robię pierwsza klasa."

Pojawiły się prośby o przepis, a więc voilà !

Składniki: 
1 kg twarogu mielonego (typowy do serników)
6 jajek
3/4 szklanki białego cukru
płatki migdałowe
kostka masła
budyń waniliowy

Twaróg łączymy z masłem. Białka ubijamy na pianę, dodając stopniowo cukier. Żółtka ubijamy osobno. Następnie wszystko łączymy razem, dodajemy budyń i płatki migdałowe i bardzo  dokładnie mieszamy. 
Pieczemy w piekarniku nagrzanym na 180 stopni, przez około 50 minut. 
Wierzch sernika polewamy lukrem (dwie łyżki gorącej wody, łyżka soku z cytryny i cukru pudru na oko - dałam około 15 łyżeczek) i posypujemy płatkami migdałowymi.

Mój wyszedł mocno słodki, można więc dodać mniej cukru lub nie dekorować do lukrem. 
Chyba nie zapomniałam o żadnym składniku, więc jeśli macie ochotę to próbujcie !


PS W temacie kulinarnym. Jutro Tosia i Śliwka z mojego ulubionego kulinarnego bloga Burczymiwbrzuchu będą gościły w Radio Gdańsk! 14:20 - 15:00 


6 komentarzy:

  1. Kok na skarpete to chyba jedyna rzecz za ktora jestem wdzieczna Kasi Tusk bez ktorej bym sie o nim nie dowiedziala.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha! Ja nie od niej wiem to (na szczęście :D), ale chyba moje włosy powinnam trochę skrócić bo nie jest to łatwe, a tak bardzo mi się ten kok podoba :)

      Usuń
  2. Również używam skarpetki do koka - super patent!
    A torebka śliczna :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dokładnie to mam takie getry na łydki i jedną z nich zwijam i jest taki wypełniacz :) Mam za długie włosy żeby mi się trzymały na plastikowych wypełniaczach ;)

      Usuń