środa, 28 września 2011

Owsiane ciasteczka Pycha

Miałam ochotę coś upiec, a była godzina 21, więc zdecydowałam się na szybki przepis. I tak w 20 minut miałam dwie blachy owsiano-kakaowych ciastek. Dziś zrobiłam ich cztery razy więcej. Z migdałami, żurawiną, kakao i kokosem. Cztery różne rodzaje.
Mniam !

Składniki suche:
1 szklanka mąki
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
duża szczypta soli
1/2 szklanki cukru białego
3/4 szklanki płatków owsianych
1 łyżka otrębów owsianych
2 łyżki kakao lub na oko innych dodatków, czego dusza zapragnie

Składniki mokre:
90g masła, roztopionego i ostudzonego
1 jajko
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego- opcjonalnie

Wykonanie
Wszystkie suche składniki wymieszać w dużej misce. Masło połączyć z jajkiem i wanilią. Wlać do suchych składników i dokładnie wymieszać drewnianą łyżką. Schłodzić ok. 15 minut. Następnie formować małe kuleczki z ciasta i układać je na blaszkach (w odstępach - sporo rosną) wyłożonych papierem do pieczenia i lekko spłaszczać. Piec 10-15 minut w 175°C.



Przepis pochodzi ze strony Cioccolato Gatto.

1 komentarz:

  1. Sama niedawno takie robiłam :) są smaczne, bardzo.
    Pozdrawiam, obserwuje i zapraszam do mnie w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń